W każdym przypadku możesz się zwrócić o pomoc!
Zadania i rola Rzecznika Praw Ucznia w szkole
- Pomoc całej społeczności uczniowskiej w rozwiązywaniu problemów i wyjaśnianiu wszelkich niejasności dotyczących szczegółowych warunków i sposobu oceniania wewnątrzszkolnego uczniów i Programu Wychowawczo-Profilaktycznego Szkoły.
- Reprezentowanie interesów uczniów przed Dyrekcją oraz Radą Pedagogiczną.
- Zwiększanie świadomości prawnej uczniów, rodziców, nauczycieli. 4. Świadczenie pomocy uczniom (jak korzystać z praw i szanować prawa innych).
Sposoby działania Rzecznika
- Załatwianie indywidualnych skarg.
- Udzielanie porad uczniom, rodzicom, nauczycielom.
- Współpraca z pedagogiem I psychologiem szkolnym.
- Współdziałanie w realizacji programów profilaktycznych w szkole.
- Wspólne wypracowywanie właściwych rozwiązań z Dyrekcją szkoły i Radą Pedagogiczną
Uprawnienia Rzecznika
- Rzecznik Praw Ucznia nie zastępuje wychowawcy klasy.
- Rzecznik ma prawo do swobodnego działania w ramach obowiązujących regulaminów.
- Rzecznik działa według ustalonego trybu postępowania.
- Rzecznik podejmuje działania na wniosek stron.
Rzecznik Praw Ucznia:
- To nauczyciel obdarzony zaufaniem i wybrany przez społeczność uczniowską.
- W każdej problematycznej sprawie możesz się do niego zwrócić i poprosić o pomoc.
- Udostępni Ci regulaminy szkolne, pomoże je zinterpretować.
- Jest mediatorem w sytuacjach spornych, trudnych i nietypowych.
- Nie zrobi niczego, czego Ty nie zaakceptujesz.
- Zachowuje dyskrecję!
Rzecznikiem Praw Ucznia jest p. Beata Trapnell.
Dyżur Rzecznika Praw Ucznia: wtorek 14.45-15:15, p. 42.